عرفان طهماسبی در ادامه تور کنسرتهای
خود بار دیگر به صحنه اسپیناس پالاس آمد تا این بار، اجرایی مسلطتر و با تجهیزات
بیشتر از نخستین اجراهای نخست خود را به مخاطبان ارائه دهد.
عرفان طهماسبی در آخرین روزهای مهرماه
بار دیگر اجراهای خود را در سالن مدرن اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد اما این بار
مسلطتر، مجهزتر و هماهنگتر از اجراهای اولیه به صحنه آمد.
طهماسبی خواننده ای از جنوب کشور که
توانست با ترانه سرایی و آهنگسازی در برنامه «عصر جدید» پا به عرصه اجرا بگذارد،
در ادامه تور کنسرت های خود، بار دیگر به صحنه آمد.
انتخاب سالن کنسرت هتل اسپیناس پالاس
تهران که یکی از استانداردترین ، مجهزترین و پرظرفیت ترین سالنهای اجرای موسیقی با
ظرفیتی حدود دو هزار و 600 نفر و دارا بودن هزار پارکینگ و دالبی دیجیتال و
آکوستیک بودن در ایران حرف اول را می زند، یکی از هوشمندانه ترین انتخاب های اجرای
کنسرت این خواننده است که شرکت فرهنگی-هنری آوای هنر دست به آن زده است.
این کنسرت با شمایلی متفاوت به کمک
تجهیزات سالن در حالی برگزار شد که قطعات با تنظیم هایی جدیدتر ارائه شده بودند.
کنسرت با روایت کوتاهی از عرفان طهماسبی
آغاز شد که حکایت از رویاهای کودکی وی داشت، در حالی که از همان زمان، آرزوی حضور
بر صحنه را داشته و برای تحقق آن تلاش های بسیار کرده است.
طهماسبی داستان خود را اینگونه تعریف
میکند: وقتی بچه بودم، می رفتم حموم و دسته تی رو میگرفتم و به عنوان میکروفون
ازش استفاده می کردم و صدای دوش را هم همراهی مخاطبان با خودم فرض می کردم و هرگز
از این آرزو دست نکشیدم.
در ادامه ویدیوهای کوتاهی از کودکی وی نمایش داده شد که
با همان لهجه شیرین جنوبی به مخاطبانی که به کنسرت آمده اند و هموطنان ایرانی،
سلام می کند و می گوید: «می خواهم چند آهنگی برای شما بخونم و از اینکه اومدید،
ممنونم» که در همان آغاز برنامه شور و هیجان بسیاری را ایجاد کرد و طهماسبی با ترتیب
جدیدی از ترانه های خود پا به صحنه گذاشت.
این خواننده پاپ برای اجرای ترانه «گلم
گلم» از ترانه های ساخته شده خودش که برای اولین بار بر صحنه «عصر جدید» اجرا کرده
بود با همان گیتار سنتی که نمادهایی از هنر دست مردم جنوب کشور بر آن نقش بسته، به
صحنه آمد و پس از تعظیمی به مخاطبان، اجرای خود را آغاز کرد.
پس از آن، ترانه «کجایی» که تمام ساخت
آن را برعهده داشته را نیز همراه با زمزمه حاضران اجرا کرد؛ سپس «نجلا» که مربوط
به تیتراژ پایانی یکی از سریال های تلویزیونی در سال های گذشته بود و موسیقی آن
شور و هیجان بسیاری را در سالن ایجاد کرد را برای طرفدارانش خواند.
«تردید» ترانه بعدی بود که به زبان محلی اجرا شد و پس از آن «خداحافظ»
با همراهی و همصدایی مردم اجرا شد که بخشی از این قطعه بدون موسیقی بود و خواندن
آن به حاضران واگذار شد.
طهماسبی «ماه مو» و «بی من» را به
عنوان ترانه های بعدی انتخاب کرده بود تا ترانه های محلی و به زبان جنوبی نیز از
همراهی مردم بی نصیب نماند؛ قطعه بعدی نیز «چه کنم با تو» بود. پس از این اجرا،
«دلگیر» که به تازگی به عنوان اثر جدید منتشر و به لیست اجراهای این روزهای عرفان
طهماسبی اضافه شده است، آغاز شد و همچنان که خواننده و برخی از نوازندگان بر روی
صندلی ها نشسته بودند، برای مخاطبان اجرا شد و پس از آن نیز «وای اگر» همراهی مردم
را به دنبال داشت.
«گلوبند» تنها ترانه شاد و بندری عرفان طهماسبی، انتخاب بعدی اجرا بود
که حاضران سالن را دعوت به هیجان می کرد به طوری که کل سالن با تمام وجود، متن را
همراهی کرده و با شادی آن را فریاد می زدند و در پایان نیز «دوباره، دوباره» برای
اجرای مجدد در سالن طنین انداز شد.
همانند اجراهای پیشین در آغاز کنسرت،
کدی بر صفحه نشان داده شد که اسکن آن، اطلاعات کاملی از خواننده، گروه موسیقی، ترتیب
اجرای ترانه ها و زمان اجرا در اختیار مخاطبان قرار میداد که در میان اجرای هر
ترانه، بار دیگر بر نمایشگرها دیده می شد.
از دیگر ترانه های مشهور عرفان طهماسبی
«پرسه» و «تو» و سپس «مترسک» از دیگر ترانه های محلی این خواننده به عنوان پایانبخش
اجرا بود .
پایان کنسرت با همخوانی مخاطبان در فضای آزاد هتل اسپیناس پالاس همراه
بود.
کنسرتهای طهماسبی توسط شرکت آوای هنر با مدیریت محمد جلیلپور برگزار میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید.
دیدگاهها